Algemene voorwaarden

WIE ZIJN WIJ EN WAT SPOKEN WIJ UIT?
Je bent beland op de webwinkel van Douwe’s Dump Ommen, een ouderwetse dump.
We hebben een echte winkel in Ommen, je weet wel, 25 km ten oosten van Zwolle.
Onze volledige bedrijfsgegevens zijn:

Douwe’s Dump, Strangeweg 9, 7731 GV, Ommen.

Kamer van Koophandel; 050 302340000
BTW nummer; NL.8102.44.032.B.01
IBAN; NL 49 RABO 0321 2788 87
BIC; RABONL2U

LEVERING
Omdat we de webshop hebben gekoppeld aan onze winkel voorraad kan alles wat je kunt aanklikken ook direkt verstuurd worden.
Het gaat een enkele keer mis helaas, maar 99 van de 100 klopt het als een zwerende vinger.
We gaan dus na betaling de spullen direct verzenden, wat neer komt op;
OP WERKDAGEN VOOR 17.00 UUR BESTELD EN BETAALD, DEZELFDE DAG VERZONDEN, NORMAAL GESPROKEN DE ANDERE DAG IN HUIS.
OP ZATERDAG BESTELD VOOR 14.00 UUR, DEZELFDE DAG VERZONDEN, ALS ALLES GOED GAAT MAANDAG IN HUIS.

PORTO KOSTEN
NEDERLAND EN BELGIE;

Wij sturen alles binnen Nederland op voor 4.95.
Is het orderbedrag meer als 50.- dan sturen we het voor niks op.
Ga je wat terugsturen van je order en kom je beneden de 50.-, verrekenen we de porto met de terug gestuurde goederen.
Past het door jou bestelde artikel redelijkerwijs in een brievendoosje, gaan we het daarmee verzenden.
Lijkt wat prijzig maar dat is met trace code en dat is bij de PostNL weinig goedkoper als een pakketje.

 

RETOUREN
Ga je een gedeelte of de hele bestelling terug sturen kan dat voor 3.95.

Stuur dan een meeltje naar webshop@douwesdump.nl en je krijgt van ons een link voor het printen van een label a 3.95.
Rolt het hier binnen, sturen we per omgaande voor niks de juiste maat op.

Ga je al het bestelde terug sturen, heb je wettelijk recht op het vergoeden van de eventuele 1e porto kosten van ons naar jou, die gaan we dan vergoeden.
Dit geld niet als je een gedeelte van je bestelling houd, dan blijven de evt. eerste porto kosten voor jou.



WERELDWIJD
Versturen doen we over de hele wereld maar dan gaan we even kletsen over de porto.



BETALING
Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Het maakt niet uit wat je aanklikt, je bent binnen Nederland altijd max. 3.95 kwijt aan porto.


BESTELLING TERUG STUREN

Je mag je bestelling zonder opgaaf van reden terugsturen naar de Strangeweg.
Wettelijk moet je een retourtje binnen 14 dagen na de aankoop aanmelden bij ons en daarna heb je nog 14 dagen om je goederen terug te sturen maar daar doen we niet zo moeilijk over, als je bv voor een verjaardag wat wilt kopen en je komt met de dagen niet uit, geen probleem, gewoon even van te voren melden dat je graag wat meer bedenktijd wilt en dan krijg je na die 30 dagen ook gewoon je geld nog terug als het niet past of niet in de smaak valt.

Is er iets kapot of niet aanwezig, dan zorgen wij voor vervanging, voor reparatie of voor nalevering van het ontbrekende onderdeel. De kosten daarvan zijn voor rekening van ons.
Laat eventuele klachten zo snel mogelijk weten, we hanteren geen deadline maar binnen een redelijke termijn zou fijn zijn.
Komen er na enige tijd gebruik gebreken naar voren of heb je klachten over duurzaamheid o.i.d. neem dan eerst contact met ons op waarna wij de klacht bekijken.
Mocht de klacht gegrond zijn dan wordt het artikel vervangen of indien je dat wenst geld terug betaald. In beide gevallen zijn alle transportkosten voor ons.

Retour betalingen vinden zoals wettelijk verplicht zowiezo binnen 14 dagen plaats, maar in de praktijk dezelfde dag als het artikel hier binnen is gekomen, de volgende dag op je rekening bijgeschreven.
Heb je met iDeal betaald, gaan de retour betalingen via Buckaroo, het bedrijf dat de iDeal betalingen verzorgt voor ons.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht kan je, indien redelijkerwijze mogelijk, het product met alle geleverde toebehoren en mikmak aan ons terug sturen en wordt het gecrediteerd.



GARANTIE
Op alle artikelen heb je natuurlijk garantie.
Bij gebruikte goederen kan het zijn dat we wat anders afspreken maar dat wordt dan duidelijk vermeld.
Bijna helemaal onderaan staan de voorwaarden mbt de klachten regeling.

 

Klachten.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@douwesdump.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.





PRIVACY GEGARANDEERD
Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze website en we zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u aan ons doorgeeft vertrouwelijk wordt behandeld.

Namen of adressen zullen op geen enkele manier door onze leveranciers worden gebruikt of door worden gegeven aan derden. Wij noteren je naam en adres alleen voor het eigen klantenbestand. In dit bestand worden ook gegevens opgenomen die noodzakelijk zijn voor de afwikkeling van bestellingen, zoals bestel-, bezorg- en betalingsgegevens.

Wij verwerken de gegevens die je zelf verstrekt indien je een bestelling via de website plaatst of wanneer je contact met ons opneemt via de mail. Deze gegevens kunnen onder andere je identiteit (zoals naam, adres, e-mail etc.) alsook gegevens die in verband staan met de door je gekozen wijze van betalen betreffen. Daarnaast verwerken wij de zogenaamde “verkeersgegevens” van de bezoekers van onze website. Zo wordt het IP-adres van je computer geregistreerd en wordt er naar het surfgedrag op de website gekeken.

De gegevens worden uitsluitend gebruikt om je bestelling te verwerken en om de dienstverlening en de inhoud van onze website te verbeteren.

Je gegevens worden niet verkocht

Wij verkopen je gegevens niet aan derden. Onze medewerkers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP)

Alle gegevens die je aan ons verstrekt, worden opgenomen in een bestand. Persoonlijke gegevens worden zorgvuldig behandeld en beveiligd. Wij houden ons in alle gevallen aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.


KLACHTENREGELING

1.      De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

 

2.      Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

 

3.      Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

4.      Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

5.      Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

 

6.      Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

 

7.      Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.



8.   Overige voorwaarden

Douwe’s Dump kan niet aansprakelijk gesteld worden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen en teksten.

Ondanks dat deze site met de grootste zorg is samengesteld kan het zijn dat er fouten in staan.

Daarom is alles onder voorbehoud.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

1.      De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2.      Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3.      Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4.      Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5.      Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

6.      Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

7.      Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.